poniedziałek, 10 grudnia 2012

Kurs obrazkowy - filcowe rękawiczki na choinkę

Konkurs trwa, a teraz czas na inspiracji cz.2!!!

***

 

Do wykonania zimowych rękawiczek potrzebne nam będzie:

kawałek cienkiego filcu (1mm) w kolorze białym lub kremowym (lub innym dowolnym oczywiście)
malutki kawałek filcu 1mm w innym kolorze 
kordonek, gruba igła groszówka
szpilki
guziczki, koronka, wstążka
malutkie cukierki (troszkę więcej, trzeba uwzględnić podjadanie przy pracy)



Przygotowujemy szablon rękawiczki z grubszego kartonu - ja odrysowałam rękawiczki pięcioletniego synka - mają bardzo dobry rozmiar. Szablon odrysowujemy na filcu - wycinamy cztery rękawiczki.


Składamy je w pary i ozdabiamy wierzchy (przed zszyciem). Ja użyłam gwiazdek wyciętych z dwóch kolorów filcu i odrobiny gazy, ale może to być też papierowa śnieżynka lub rozetka w dopasowanym kolorze, może to być jakaś kompozycja z koralików lub z czego tylko chcecie :)


Spinamy nasze wycięte kształty szpilkami i zszywamy kordonkiem. Ja wybrałam ścieg przypominający haft richelieu, ponieważ do rękawiczek chcę nasypać cukierków, lecz jeśli mają pełnić funkcję ozdobną, jako zawieszki na choinkę można je tylko przefastrygować. 


Na krawędziach rękawiczek mocujemy tasiemkę, zawiązujemy kokardkę. Ponieważ całość wydała mi się jeszcze zbyt gładka, dodałam jeszcze kilka kropeczek - perełek w płynie Rangera, bardzo dobrze się trzymają filcu. 


Do kompletu do rękawiczek dorobiłam karteczkę - całość stanowi fajny upominek.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękujemy za Twoją opinię